در این مقاله از اسپاد توضیح میدهیم که کفپوش فوم دار ورزشی چیست و چه ویژگی هایی دارد.همچنین در مورد کاربرد ها و مزایای کفپوش فوم دار ورزشی صحبت خواهیم کرد.با اسپاد همراه باشید.

کفپوش فوم دار ورزشی چیست؟

به نظر شما از کفپوش فوم دار ورزشی در چه مکان هایی استفاده می شود؟ در مورد مزایای این نوع کفپوش ها چه می دانید؟
کفپوش ها به ویژه کفپوش فوم دار ورزشی دارای اهمیت بسیار زیادی است و مزایای بی شماری را نیز دارد. این کفپوش ها هم چنین در مکان های متفاوتی قابل استفاده هستند و در واقع می توانند کاربردهای مختلفی داشته باشند پس اگر شما نیز جزو افرادی که مایل به خریداری کفپوش هستید تا انتها این مقاله را مطالعه کنید.

کفپوش فوم دار ورزشی چیست

کفپوش فوم دار ورزشی چیست

ویژگی کفپوش فوم دار ورزشی

در ابتدا بهتر است بدانید که کفپوش به طور کلی چیست؟ در واقع کفپوش یک پوششی است که به طور یک لایه ای بر روی سطح زمین قرار می گیرد. کفپوش ها انواع مختلفی دارند که یکی از آن ها کفپوش فوم دار ورزشی است. این نوع از کفپوشهای ورزشی در مکان های مختلفی هم چون مهد کودک ها و به ویژه سالن های ورزشی مورد استفاده قرار می گیرد.

هم چنین دارای ویژگی های مهمی است که یکی از ویژگی های آن این است که ساختاری چهار لایه ای دارند و در واقع لایه ی اول از پی وی سی ساخته شده است که خاصیتی ضد خش دارد و لایه ی دوم از پی وی سی مقاوم ساخته شده است که فایده ی آن این است که کفپوش را در برابر انقباض و انبساط های مختلف و مکرر مقاوم می کند و در نهایت دو لایه ی فوم بر روی آن ها قرار می گیرند‌.

دیگر ویژگی کفپوش فوم دار ورزشی مربوط به ضخامت آن است. این نوع کفپوش ها به دلیل داشتن ضخامت و قطر متفاوتی با یکدیگر دارای نام گذاری های متفاوتی نیز هستند برای مثال بعضی از آن ها با نام کفپوش های فوم دار ۵ میلی متر و یا بعضی دیگر با نام کفپوش های فوم دار ۸ میلی متری شناخته شده اند. البته به این دلیل که این نوع کفپوشها با ضخامت های متفاوتی تولید می شوند، بنابراین کاربردهای مختلفی نیز دارد و شما باید دقت کنید که با توجه به هدف و نیاز خود، کفپوش مورد نظر خود را خریداری کنید.

 

کاربرد کفپوش فوم دار ورزشی

همان طور که در قسمت قبلی به آن اشاره کردیم کفپوش فوم دار ورزشی دارای کاربردهای مختلفی است برای مثال از این کفپوش ها به دلیل ویژگی ارتجاعی که دارند در سالن های ورزشی همانند فوتسال، والیبال و بسکتبال استفاده می شود که البته از دیگر کاربرد این نوع کفپوش ها می توان به سالن های بازی کودکان، مهد کودک ها و یا حتی پارک ها نیز اشاره کرد.

در کل از این کفپوش ها در ورزش برای زیر ساز کردن چمن هایی که مصنوعی هستند و یا برای تشک های ورزش کشتی جودو و یا حتی ژیمناستیک استفاده می کنند.

در حقیقت در باشگاه ها و سالن های مختص به ورزش و سالن های بازی کودکان به این دلیل که ورزشکاران و کودکان دارای تحرک زیادی هستند و یا هم چنین ورزشکاران به دلیل تمرین کردن با دستگاه های مختلف احتمال زمین خوردن و یا آسیب دیدن ورزشکار و کودک بسیار بالا است.

به همین دلیل متصدیان باشگاه و سالن های بازی کودکان و یا حتی پارک ها برای اینکه میزان صدمات را کاهش دهند و ایمنی و سلامتی افراد مختلف را تضمین کنند باید از کفپوش های ورزشی استفاده کنند که یکی از مناسب ترین آن ها کفپوش فوم دار ورزشی است.

این کفپوش ها هم چنین از طرف فدراسیون جهانی ورزش تاییدیه های خود را گرفته اند و اکنون حتی در بازی های المپیک نیز مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین هدف اصلی استفاده از این کفپوش ها تامین ایمنی ورزشکاران و یا کودکان و یا هر فرد دیگری که از این نوع کفپوش ها استفاده می کنند، می باشد.

کاربرد کفپوش فوم دار ورزشی

کفپوش فوم دار ورزشی چیست

 

مزایای کفپوش فوم دار ورزشی

حالا که با کفپوش فوم دار ورزشی و کاربرد آن آشنا شدید در ادامه قصد داریم شما را با مهم ترین مزایای این نوع کفپوش ها آشنا کنیم. یکی از مهم ترین مزایای این نوع کفپوش ها انعطاف پذیری و ضربه گیری بسیار بالای آن است که این مزیت باعث جلوگیری از آسیب زدن به بدن ورزشکاران و یا هر فرد دیگر مرتبط با آن ها می شود.

از دیگر مزیت های کفپوش فوم دار ورزشی این است که شما می توانید در صورت نیاز اقدام به شست و شوی آن ها کنید. استقامت و منعطف بودن این کفپوش ها مزیت دیگر آن ها به حساب می آید به عبارت بهتر هنگامی که در سالن های ورزشی وسایلی هم چون دستگاه های مربوط به بدنسازی و یا انواع دمبل ها و یا دیگر وسایل بسیار سنگین ورزشی بر روی آن ها قرار می گیرد این کفپوش ها دچار هیچ گونه پارگی و یا ساییدگی نمی شوند.

این کفپوش ها هم چنین در مقابل رطوبت مقاومت دارد و در برابر مایعات و عرق بدن دوام بسیار خوبی دارند. مزیت دیگر کفپوش فوم دار ورزشی مقرون به صرفه بودن آن است، این کفپوش ها در واقع از لحاظ قیمت و یا هزینه ی تعمیر و نگهداری ، هزینه ی زیادی نخواهند داشت. در نهایت به دلیل قابلیت های بسیار مفید و خوبی که دارند دوام و طول عمر زیادی خواهند داشت و در صورتی که آن ها را به طرز درستی نصب کنید می توانند حتی تا ده سال نیز دوام داشته باشند.

مزایای کفپوش فوم دار ورزشی

کفپوش فوم دار ورزشی چیست

نکات خرید کفپوش فوم دار ورزشی

اکنون و پس از آشنا شدن با مهم ترین مفاهیم و ویژگی های کفپوش فوم دار ورزشی در ادامه ی مقاله قصد داریم برای شما مهم ترین نکات را که به هنگام خرید این نوع از کفپوشها نیاز دارید تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید را معرفی می کنیم. پس ادامه ی مقاله را حتما مطالعه کنید.

1-سایز کفپوش مهم نیست

سایز کفپوش نباید برای شما اهمیت چندانی داشته باشد و یا نگران آن باشید. کفپوش ها به ویژه کفپوش های ورزشی در کل در سه اندازه ی بزرگ، کوچک و متوسط تولید می شوند. شما سایز کفپوش را باید با توجه به نوع ورزش و حرکات آن خریداری کنید که در این مورد می توانید از مربی آن رشته ی ورزشی نیز کمک بگیرید اما به صورت کلی پر فروش ترین و محبوب ترین سایز کفپوش اندازه ی متوسط آن است.

2-به ضخامت کفپوش دقت کافی داشته باشید

بر خلاف موردی که در قسمت اول گفتیم ضخامت، ویژگی بسیار مهمی است. زیرا که ضخامت کفپوش فوم دار ورزشی میزان ایمنی را تعیین می کند. در حقیقت هر چه قدر که ضخامت کفپوش بیشتر باشد میزان ایمنی نیز بالاتر می رود. البته به این نکته دقت کنید که شما برای ورزش های سبک همانند یوگا نیازی به کفپوش های 50 میلی متر ندارید.

در واقع شما برای انتخاب میزان ضخامت نیز باید به مواردی هم چون سنگینی تمرینات، میزان پرش و سقوطی که ورزشکاران انجام می دهند دقت کنید و بر اساس آن ها ضخامت مورد نیاز را انتخاب کنید. به عنوان مثال برای ورزش هایی هم چون تکواندو شما باید از ضخامت های بالای 40 میلی متر استفاده کنید و در عوض برای ورزش های سبکی همچون یوگا 20 میلی متری کافی است.

3-مواد اولیه ی کفپوش را مورد نظر بگیرید.

این مورد نیز از مهم ترین نکات است زیرا که مواد اولیه تعیین کننده ی میزان کیفیت، دوام، ایمنی و سازگاری با محیط است. عمدتا کفپوش های فوم دار از فوم Eva یا فوم PVC ساخته می شوند که هر دوی آن ها مزایای خاص خودشان را دارا هستند. متاسفانه امروزه تولید کنندگان زیادی برای کسب سود بیشتر اقدام به استفاده کردن از مواد اولیه ای بی کیفیت می کنند و این امر موجب پایین آمدن رضایت می شود پس حتما به هنگام خرید کردن به مواد اولیه استفاده شده در کفپوش دقت کنید.

4-به بافت کفپوش دقت کنید

به طور معمول سطح کفپوش ها یا صاف و یا دارای بافت است. شما بهتر است کفپوشی را انتخاب کنید که سطح آن بافت داشته باشد زیرا که این سطوح بر روی سرامیک ها کمتر لیز می خورند. پس به هیچ عنوان از بافت کفپوش فوم دار ورزشی غافل نشوید.

5-محیط زیست را نادیده نگیرید

شما به عنوان متصدی یا یک ورزشکار نباید نسبت به محیط زیست بی اهمیت باشید. کفپوش های ورزشی Pvc معمولا به سختی بازیافت می شوند در حالیکه کفپوش های ساخته شده از لاستیک های طبیعی یا چوب بازیافت راحت تری دارند. پس حتما به مواد اولیه ی کفپوش ها که تعیین کننده ی میزان بازیافت کفپوش ها خواهند بود دقت کنید.

6. ماندگاری کفپوش چه مقدار است

همان طور که می دانید کفپوش های فوم دار ورزشی به دلیل اینکه روزانه مورد استفاده قرار می گیرند باید کیفیت زیادی داشته باشند تا ماندگاری آن ها نیز بالا باشد و شما مجبور نشوید در طی مدت کوتاهی دوباره آن را تعویض کنید. پس حتما به این نکته ی ماندگاری کفپوش ها دقت کنید.

نکات خرید کفپوش فوم دار ورزشی

کفپوش فوم دار ورزشی چیست

کلام آخر
در این مقاله سعی کردیم به طور مفصل در مورد کفپوش فوم دار ورزشی و ویژگی ها، کاربردها، مزایا و هم چنین نکات مهم خرید را برای شما بیان کنیم. دقت به این نکات و عمل کردن به همه ی آن ها، شما به راحتی می توانید بهترین خرید را داشته باشید.

لطفا به این نوشته امتیاز بدهید:)

گروه تولید محتوای اسپادمشاهده نوشته ها

گروه تولید محتوای اسپاد از کارشناسان مجرب حوزه تولید محتوا در مورد کفپوش ها و لوازم ورزشی تشکیل شده است.اگر سوالی برایتان پیش آمد، میتوانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و ضمن مشاوره از خدمات و محصولات اسپاد استفاده نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *