در این مقاله از اسپاد توضیح میدهیم که کفپوش گرانولی چیست و با ۷ ویژگی طلایی کفپوش گرانولی آشنا خواهید شد.همچنین انواع و کاربرد های کفپوش گرانولی را بررسی خواهیم کرد.با ادامه این مقاله همراه باشید.

کفپوش گرانولی چیست

کفپوش گرانولی یا rubber flooring یک نوع کفپوش بسیار مقاوم و کاربردیست که در بسیاری از مکان های سربسته و سر باز مورد استفاده قرار می گیرد.

این کفپوش با اسامی کفپوش پارکی، کفپوش باشگاهی و کفپوش لاستیکی هم شناخته می شود. این نوع کفپوش بخاطر ویژگی های منحصر به فرد مثل نصب آسان، مقاومت، استحکام و … کاربرد های زیادی دارد و می توانید آن را در خیلی از جا ها مشاهده کنید. اما قبل از خرید کفپوش گرانولی باید کاملا با آن آشنا شوید و نکات حیاتی قبل از خرید را بدانید.
وقتی تا پایان این مقاله را خواندید، هر چیزی که نیاز است راجب کفپوش گرانولی بدانید را یاد می گیرید و هنگام خرید تصمیم درستی می گیرید.

کفپوش گرانولی چیست

کفپوش گرانولی یکی از انواع کفپوش هاست که در چندین سال گذشته مورد توجه قرار گرفته و مزایا و کاربرد فراوانی دارد. کفپوش گرانولی از ذره های گرانول ساخته می شود. گرانول اصطلاحی برای دانه های پلیمری است. دانه های پلیمری اولین بار در سال 1985 از بازیافت لاستیک و پلاستیک تولید شد. پس در واقع کفپوش گرانولی یک محصول محیط زیستی است و نتیجه یک بازیافت خلاق است که به محیط زیست کمک شایانی می کند.

امروزه گرانول صنعت بسیار پیشرویی بدست آورده و از آن روکش سیم های برق و … تولید می شود؛ اما محبوب ترین کالا حاصل از گرانول کفپوش های گرانولی است که به آن کفپوش پارکی یا کفپوش باشگاهی هم می گویند.

7 ویژگی طلایی کفپوش های گرانولی

در ادامه ۷ ویژگی طلایی کفپوش های گرانولی مورد بررسی قرار میگیرد…

1) مقاومت شدید

مهم ترین ویژگی این کفپوش ها، مقاومت آن ها در برابر وزن زیاد، آفتاب، باران، برف، رطوبت و گرد و غبار است. به همین دلیل در فضا های باز مثل پارک و مناطق بازی کودکان زیاد استفاده می شود.

2) تحمل و ماندگاری بالا

ویژگی بعدی تحمل و ماندگاریه، اگر جنس کفپوش خوب و مرغوب باشد، ماندگاری بالاتری دارد، رنگ پس نمی دهد و می توانید سالیان سال از آن ها استفاده کرد. هرچقدر ذره های گرانول هنگام تولید، یک دست تر باشند کیفیت کفپوش بیشتر می شود. همچنین هرچقدر تراکم ذره های گرانول بیشتر باشد و فضای بین ذره ها کمتر باشد، کفپوش سختی و استحکام بیشتری بدست می آورد.

3) وزن زیاد و نصب آسان

کفپوش های گرانولی از لاستیک ساخته شده اند پس بدیهی است که وزن زیادی داشته باشند. بنابراین بخاطر وزن شان، نصب آن ها مثل آب خوردن است. کافیست آن را در جایی که می خواهید قرار دهید، بخاطر وزن زیاد دیگر تکان یا سُر نمی خورند و دیگر نیاز به چسب برای چسباندن به زمین ندارند. اما اگر تمایل داشتید می توانید با پیچ و رول پلاک یا چسب، آن را به زمین محکم تر کنید اما نیازی به این کار نیست. همین وزن زیاد، جدا از نصب آسان باعث جابه جایی و حمل و نقل سخت هم می شود. وزن آن ها یکسان نیست و بستگی به ضخامت و کیفیت دارد.

4) اندازه های متنوع

اندازه کفپوش ها متفاوت اند اما اغلب 50 سانتی متر در 50 سانتی متر یا 1 متر در 1 متر اند. اکثراً ضخامت آن ها 20 یا 30 یا حتی به 45 میلی متر می رسد. اما شما می توانید با توجه به متراژ فضای مورد نظر، سایز تایل (کاشی) کفپوش را انتخاب کنید یا کفپوش رولی تهیه کنید.

5) رنگ بندی و تنوع طرحی

حتما تا حالا بیشتر کفپوش های گرانولی که در سطح شهر یا باشگاه ها دیده اید، مشکی یا سورمه ای بوده اند اما کفپوش ها در هر رنگ و هر طرحی که بخواهید قابل سفارش اند! خال خال آبی، راه راه سبز، زرد ساده یا محبوب ترین آن یعنی مشکی و … .

6) قابل شستشو

قابل شستشو بودن کفپوش های گرانولی یکی از مهم ترین ویژگی های آن است مخصوصا در فضا های سر باز مثل پارک که مدام گرد و غبار و رد کفش روی آن ها شکل می گیرد.

7) ضربه گیر

کودکان هنگام بازی ورجه وورجه زیادی می کنند و اغلب به زمین می خورند و نیاز به محافظت بیشتری دارند. این کفپوش ها به علت ضربه گیری، مورد مناسبی برای مکان های کودکانه اند. همچنین در باشگاه های بدنسازی که در آن ها دستگاه های غول پیکری وجود دارد و امکان سُر خوردن دمبل از دست وجود دارد، این کفپوش ها مناسب ترین کفپوش برای آنجا اند.

کاربرد های کفپوش گرانولی

 

کاربرد های کفپوش گرانولی

با توجه به ویژگی هایی که با هم بررسی کردیم کفپوش های گرانولی مناسب خیلی جا ها چه فضای بسته و چه فضای باز هستند مانند:

1) پارک ها و زمین های بازی
2) باشگاه های بدنسازی ورزشی
3) استخر ها
4) ورودی اداره جات و پاساژ ها
5) اصطبل های حیوانات
6) اتاق های بازی کودکان
7) کارخانه جات و مکان های صنعتی
8) حیاط های مهد کودک و مدرسه
9) پیاده رو ها
10) مترو
11) پشت بام
12) پارکینگ
13) …

کاربرد های کفپوش گرانولی

انواع کفپوش های گرانولی

کفپوش های گرانولی 2 نوع هستند:

برای خرید کفپوش گرانولی اسپاد کلیک کنید

1) کفپوش های گرانولی تایل (پازلی)

کاشی های مربعی شکل مثل پازل هستند که حمل و نقل آسان و نصب راحتی دارند. نیازی به چسب و پیچ برای نصب ندارند و برای مکان هایی با مساحت کم استفاده می شوند.

انواع کفپوش های گرانولی

2) کفپوش های گرانولی رولی

این نوع کفپوش ها برای مکان هایی با مساحت زیاد استفاده می شوند. قیمت بیشتری دارند اما برش های کمتری نسبت به پازلی می خورند و در زمان کوتاه تری نصب می شوند.
این 2 نوع کفپوش دوباره به 2 نوع دیگر تقسیم می شوند یعنی:

  • کفپوش گرانولی پازلی پشت ساده و پشت شانه تخم مرغی
  • کفپوش گرانولی رولی پشت ساده و پشت شانه تخم مرغی

کفپوش های گرانولی رولی

کفپوش های گرانولی پشت ساده

کفپوش های پشت ساده، شیار و برآمدگی ندارند و کاملا کف خواب هستند. این نوع کفپوش گرانولی برای فضا های بسته مخصوصا باشگاه های استفاده می شود.

کفپوش های گرانولی پشت ساده

کفپوش های گرانولی پشت شانه تخم مرغی

کفپوش های پشت شانه تخم مرغی، برآمدگی و آب راهه هایی زیر خود دارند که برای جریان آب زیر آن ها و جمع نشدن آب درست شده اند. این آب راهه ها برای جمع نشدن آب زیر کفپوش ها و شست و شوی راحت درست شده اند. این نوع کفپوش برای پارک ها بسیار مناسب اند تا وقتی باغبان آن ها را با شلنگ می شوید، آب زیر آن نماند و دچار فرسودگی کفپوش نشود.

کفپوش های گرانولی پشت شانه تخم مرغی

نگه داری و شست و شو کفپوش گرانولی

بهتر است هر روز این کفپوش ها را تمیز کنید و گرد و غبار آن را از بین ببرید تا درخشندگی خود را از دست ندهند. برای شست و شو از آب استفاده کنید، همانطور که دیدیم کفپوش های فضای باز در زیر خود آب راهه هایی برای جلوگیری از جمع شدن آب دارند. برای کفپوش های فضای بسته هم می توانید از طی تر استفاده کنید.

به هیچ وجه از اسید، وایتکس و ابزار های زبر مثل فرچه برای شستن کفپوش های گرانولی استفاده نکنید!

از جلا دهنده استفاده نکنید! و اگر رنگ کفپوش از بین رفت به آن رنگ نزنید!

نصب کفپوش های گرانولی

نصب کفپوش های گرانولی تایلی (پازلی) بسیار ساده است و کافیست آن ها را به هم وصل کنید.نصب کفپوش های گرانولی رولی هم با توجه به متراژ مکان خریداری کنید و کافیست قسمت هایی که نیاز به برش دارند را برش دهید.

به دلیل وزن زیاد کفپوش های گرانولی، نیاز به چسب و پیچ برای نصب کردن آن نیست. همین که آن ها را قرار دهید دیگر سر یا تکان نمی خورند. اما اگر تمایل داشتید می توانید با چسب زدن به حداکثر پنج قسمت از کاشی، آن را در جای خود محکم کنید. یا با استفاده از پیج و رول پلاک آن ها را در زمین محکم کنید.

قیمت کفپوش های گرانولی

قیمت کفپوش های گرانولی بستگی به کیفیت ( تراکم و کیفیت مواد سازنده ) ، طرح و رنگ، نوع (پازلی یا رولی)، ضخامت و اندازه و … دارد.

شکننده بودن، ریزش تکه های گرانول، چسبیدن تکه های گرانول به دست و یک دست نبودن ضخامت از ویژگی های کفپوش های گرانولی بی کیفیت است.

شما با توجه به مکان و نیاز های آن، باید نوع و طرح مناسبی از کفپوش را انتخاب کنید و با رعایت اصول و نکاتی که در نگهداری و شست و شو آن ها یاد گرفتید، طول عمر آن ها را افزایش دهید.

بهتر است به جای قیمت و ارزان بودن؛ به کیفیت و مقاومت دقت کنید.

جمع بندی

کفپوش های گرانولی یکی از محبوب ترین و مفید ترین کفپوش های دنیا هستند که در مکان های سر بسته و سر باز مثل پارک، باشگاه، مکان های صنعتی، پیاده رو ها و … استفاده می شوند.

از ویژگی های کفپوش های گرانولی می شود به: مقاومت، ضربه گیری، ماندگاری، رنگ بندی، قابل شست و شو، نصب آسان و … اشاره کرد. این کفپوش ها در 2 نوع: رولی و پازلی تولید می شوند و طرح ها و رنگ های متنوعی دارند. با توجه به مکان مورد نظر، نوع کفپوش را خریداری کنید و هنگام خرید به کیفیت و مقاومت کفپوش مورد نظر دقت کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

گروه تولید محتوای اسپادمشاهده نوشته ها

گروه تولید محتوای اسپاد از کارشناسان مجرب حوزه تولید محتوا در مورد کفپوش PVC مخصوص سالن های ورزشی و اماکن پرتردد تشکیل شده است.اگر سوالی برایتان پیش آمد، میتوانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و ضمن مشاوره از خدمات و محصولات اسپاد استفاده نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *