در این مقاله از اسپاد راهنمای خرید کفپوش تاتامی به شما عزیزان ارائه میگردد و به شما میگوییم کفپوش تاتامی چیست، چه تاریخچه ای دارد و مزایای آن نام خواهیم برد.امیدواریم از این مقاله نهایت استفاده را ببرید و با ما همراه باشید.

کفپوش تاتامی چیست

کفپوش تاتامی از فوم ضد آب eva ساخته شده و به منظور پوشاندن سطح سالن های ورزشی مثل ایروبیک، ورزش های رزمی یا سالن های بدنسازی استفاده می شود. طراحی کناره های این کفپوش مانند پازل بوده و شما با وصل کردن آن ها به هم یک تشک نرم و بزرگ می رسید. درواقع تمامی مکان هایی که به کفپوش نرم نیاز دارند می توانند از این کفپوش استفاده کنند.

درواقع به خاطر نرم، ایمن، راحت و انعطاف بودن این کفپوش همواره مورد استقبال مکان های مختلفی مثل مهدکودک ها یا زمین های بازی کودکانه هم قرار می گیرد. ریشه ی کلمه ی تاتامی به معنای جمع کردن است که اگر بخواهیم به تفسیر آن بپردازیم می توان گفت به خاطر سبک وزن بودن آن می توان آن را به راحتی جمع یا جا به جا کرد.

یکی از ویژگی هایی که این کفپوش را بسیار خاص کرده نصب و شست و شوی بسیار آسان آن می باشد. اندازه ی کفشپوش های تاتامی متفاوت بوده و در برخی موارد که برای مصارف خانگی یا فضاهای کوچک تر استفاده می شوند، اندازه ی 60*60 مناسب می باشد. کفپوش های تاتامی ممکن است از این بزرگ تر هم باشند که برای فضاهای بسیار بزرگ که سطح زیادی نیاز به پوشیده شدن دارد مورد استفاده قرار می گیرند.

 

کفپوش تاتامی چیست

تاریخچه کفپوش تاتامی

اگر بخواهیم به تاریخچه کفپوش تاتامی برگردیم لازم است تا سری به چین باستان بزنیم چرا که در آن زمان افراد از این کفپوش ها در اتاق های قدیمی خود استفاده می کردند. تاتامی ها در ابعاد ثابتی تولید می شد و بیشتر در فضاهایی که ورزش های رزمی انجام می شد مورد استفاده قرار می گرفت.

خوب است بدانید که این کفپوش ها در آن زمان و در چین از نی ساخته می شود و دارای روکش پارچه ای بود. پس از آن این کفپوش ها در ژاپن در اتاق های سنتی مورد استفاده قرار گرفتند. کفپوش های ساخته شده در ژاپن هم از نی و پوشیده شده از پارچه بود اما در ایران همانطور که گفتیم از فوم eva ساخته می شود که سطحی بسیار نرم را داراست.

رنگ کفپوش تاتامی

کفپوش تاتامی دارای رنگ های مختلفی مانند رنگ های شاد برای دکوراسیون مهدکودک ها یا اتاق کودکان و رنگ های تیره برای نمایشگاه ها، باشگاه های ورزشی و غیره می باشد که افراد باید متناسب با نیاز خود و با دقت به دکوراسیون فضای انتخابی، رنگ دلخواه خود را انتخاب کنند. عموما برای مهدکودک ها یا اتاق کودکان از رنگ های روشنی مثل آبی، صورتی یا سبز استفاده می شود و در بین کودکان از محبوبیت بالایی برخوردارند. شما می توانید همچنین این کفپوش های پازلی را با رنگ های متفاوت به هم وصل کنید تا یک فضای سرگرم کننده برای کودکان ایجاد کنید.

رنگ کفپوش تاتامی

 

مزایای استفاده از کفپوش تاتامی

کفپوش های تاتامی پلیمری نرم و بادوام می باشد که استفاده از این کفپوش مزایای زیر را داراست:
نرم: از آن جایی که کفپوش های تاتامی نرم هستند، انجام حرکات کششی مانند یوگا؛ پیلاتس و سایر فعالیت های کم فشار روی این کفپوش ها بسیار راحت می باشد. از طرفی به خاطر جاذب صدا بودن این نوع کفپوش، در برخی مکان ها به منظور جلوگیری از پخش صدای کفش از آن استفاده می شود.
سبک بودن:به خاطر سبک بودن این کفپوش ها شما می توانید آن ها را به راحتی جا به جا کنید.
جاذب شوک: شگفت زده می شوید اگر بدانید که این محصول برای مفاصل شما هم فوایدی دارد. در صورتی که شما در هنگام ورزش یا هر شرایطی به زمین بیفتید، این کفپوش باعث می شود تا شدت ضربه تا حدود بسیار زیادی کاهش پیدا کند.
تمیز شدن آسان: در شرایطی که کودکی در هنگام خوردن وعده ی غذایی، غذای خود را روی آن بریزد یا در هنگام ورزش ورزشکاران با عرق کثیف شود، شما می توانید صرفا به وسیله ی یک محلول ضد عفونی کننده و یک دستمال مرطوب آن را تمیز کنید.
مقرون به صرفه: هزینه ی خرید این کفپوش نسبت به سایر کفپوش ها بسیار کم تر است.
تنوع بسیار بالا: با توجه به بالا بودن رنگ و طرح های کفپوش تاتامی، شما قدرت انتخاب زیادی دارید.

 

مزایای استفاده از کفپوش تاتامی

 

قابلیت حذف: در برخی شرایط شما ملزم به حذف کفپوش تاتامی خواهید شد؛ ممکن است برخی قسمت ها دچار نم زدگی، خرابی یا فرسودگی شوند و شما در این شرایط می توانید به آسانی کفپوش را از جای خود برداشته و تمیز یا تعویض کرده و مجددا نصب کنید. این موضوع باعث می شود تا در وقت و هزینه ی شما صرفه جویی شود. از این رو می توان این کفپوش ها را بسیار مقرون به صرفه دانست.

 

نصب کفپوش تاتامی

نصب فوق العاده آسان کفپوش های تاتامی را می توان یکی از بزرگ ترین مزایای آن دانست. این در شرایطی است که شاید سایر کفپوش ها به یک نصب حرفه ای نیاز داشته باشند، شما حتی می توانید به تنهایی این کفپوش ها را نصب کنید که باعث صرفه جویی هرچه بیشتر در هزینه ها می شود. شما برای چیدن کفپوش های تاتامی روی زمین فقط به سطحی صاف و محکم نیاز دارید.

در ادامه باید از سمت گوشه، کفپوش ها را کنار هم قرار داده و مانند پازل آن ها را به هم متصل کنید. شما برای نصب این کفپوش به چسب نیازی نداشته و به تنهایی می توانید کار تمامی فضا را انجام دهید. ویژگی جدا شوندگی آسان کفپوش تاتامی باعث می شود تا به راحتی آن ها را جدا کرده و در فضاهای دیگر از آن ها استفاده کنید.

شما برای چسباندن این کفپوش به هم به نیروی بسیار کمی احتیاج دارید با این وجود آن ها کاملا محکم در کنار هم قرار گیرند. حتی وقتی که رفت و آمد روی آن ها زیاد باشد هم نیازی نیست شما نگرانی ای داشته باشید. در مواردی که لازم باشد شما می توانید کفپوش ها را بر اساس نیازتان برش دهید.

برای خرید کفپوش تاتامی اسپاد کلیک کنید.

نصب کفپوش تاتامی

 

راهنمای خرید کفپوش تاتامی

همانطور که در بخش های ابتدایی مقاله هم اشاره کردیم از کفپوش های تاتامی در محیط های مختلفی مثل مهدکودک، اتاق کودک، سالن های ورزشی، محیط های کارگاهی و غیره استفاده می شود. یکی از دلایل محبوبیت بسیار زیاد این کفپوش ها طول عمر بسیار بالای آن ها می باشد. هر تاتامی عمری حداقل 20 ساله دارد پس انتخاب کفپوش تاتامی اهمیت بسیار بالایی دارد. در این قسمت ما راهنمای خرید کفپوش تاتامی و موارد پر اهمیت در هنگام خرید را برای شما آورده ایم تا خرید را برای شما ساده تر کنیم.

کیفیت کفپوش تاتامی

به عنوان راهنمای خرید کفپوش تاتامی لازم است بگوییم که بهتر است در زمان خرید حتما بهترین کیفیت موجود را انتخاب کنید. این کفپوش در 3 درجه موجود می باشد. هر چند که قیمت این سه درجه تفاوت چندان زیادی با هم ندارد اما طول عمر آن ها تفاوت فاحشی با هم دارد. به منظور راهنمای خرید کفپوش تاتامی با کیفیت به نکات زیر توجه کنید:

  •  شما هیچ ناهمواری ای روی تاتامی درجه ی یک مشاهده نخواهید کرد
  • رنگ تاتامی درجه یک کاملا شفاف بوده و هر چه یک تاتامی کدر تر باشد، کیفیت آن هم پایین تر است.
  •  لبه های تاتامی ها باید کاملا یکدست و بدون بریدگی باشد.
  • تاتامی درجه یک باید همرمان سخت و نرم باشد به این معنا که نه آن قدر نرم که با کوچک ترین فشاری جمع شود و نه آن قدر سفت که در صورت در دست گرفتن به دست آسیب برساند.
  • علاوه بر این ها تاتامی درجه یک باید خاصیت ارتجاعی مناسبی را دارا باشد تا در هنگام برخورد افراد با زمین بتواند از هر آسیب احتمالی جلوگیری کند.

به عنوان آخرین نکته در راهنمای خرید کفپوش تاتامی با کیفیت می توان گفت که بهتر است کفپوش تاتامی را فقط از فروشنده ی معتبر و یا تولید کننده های معتبر خریداری کرده و حتما گارانتی محصول را دریافت کنید.

راهنمای خرید کفپوش تاتامی

 

ابعاد کفپوش تاتامی

نکته ی دیگری که در راهنمای خرید کفپوش تاتامی اهمیت دارد، ابعاد کفپوش تاتامی می باشد. کفپوش تاتامی در سه ابعاد 50*50، 1*1 و 2*2 تولید می شود. شما باید در بین این ابعاد، موردی را انتخاب کنید که برای محیط شما کاربردی تر باشد.
به عنوان راهنمای خرید کفپوش تاتامی باید گفت صورتی که قصد دارید تا از کفپوش تاتامی در یک محیط کوچک استفاده کنید، انتخاب تاتامی 50*50 عاقلانه تر به نظر می رسد. در شرایطی که قصد دارید تا از این کفپوش در مهدکودک ها استفاده کنید می توانید گزینه ی 1*1 را انتخاب کنید. تاتامی 2*2 برای محیط های بزرگ تری مثل سالن های ورزشی مناسب است.

ضخامت کفپوش تاتامی

ضخامت کفپوش تاتامی یکی دیگر از ویژگی های مهم این کفپوش است. ضخامت های این کفپوش متفاوت بوده و از 10 تا 50 متغیر می باشند. شما برای انتخاب ضخامت کفپوش تاتامی باید به میزان ایمنی مورد نیاز خود فکر کنید. مثلا راهنمای خرید کفپوش تاتامی بیان می دارد که برای محیط های ورزشی ضخامت 50 انتخاب بسیار بهتری است تا بتواند حداکثر ایمنی را برای ورزشکاران در پی داشته باشد. اما در محیط های عمومی مثل مهدکودک ضخامت 20 هم کافی می باشد.

متاسفانه امکان ذکر همه ی نکات مهم راهنمای خرید کفپوش تاتامی وجود ندارد اما در صورتی که شما قصد خرید این کفپوش را دارید می توانید با مشاوران ما ارتباط برقرار کنید تا نکات لازم را در اختیار شما قرار دهند.

5/5 - (1 امتیاز)

گروه تولید محتوای اسپادمشاهده نوشته ها

گروه تولید محتوای اسپاد از کارشناسان مجرب حوزه تولید محتوا در مورد کفپوش ها و لوازم ورزشی تشکیل شده است.اگر سوالی برایتان پیش آمد، میتوانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و ضمن مشاوره از خدمات و محصولات اسپاد استفاده نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *