در این مقاله از اسپاد راهنمای خرید کفپوش پی وی سی ارائه میگردد.یکی از پر دغدغه ترین خرید ها برای مکان مورد نظر، خرید کفپوش می باشد. برای خرید کفپوش علاوه بر زیبایی و جلوه ای که باید به محیط خانه، اداری و یا ورزشی بدهد، باید شامل استاندارد باشد تا از بروز مشکلات جلوگیری کند و محیطی مناسب برای شما عزیزان به ارمغان بیاورد‌. در این مقاله می خواهیم شما را با خصوصیات کفپوش PVC و مکان های مورد استفاده اللخصوص در انواع مکان های ورزشی و همچنین از مزایای کفپوش های PVC و اینکه اجزای سازنده ی آن چیست ، آشنا کنیم.

می دانیم که برای مکان های ورزشی به دلیل انجام ورزش های مختلف و آسیب هایی که در کمین ورزشکاران هست، باید سطح زمین را به نحوی ساخت و طراحی کرد که جراحت و آسیبی به ورزشکار و حتی افراد دیگری که در محوطه ی ورزشی هستند وارد نشود. میدانید که امنیت و ایمنی بودن پایه و اساس هر کار بوده و حرف اول را می زند. کفپوش ها اصولا تا حدودی از بروز مشکلات جلوگیری می کنند و به همین دلیل سعی بر این است که محیط ورزشی را با کفپوش، پوشانده. حال به شما خواهیم گفت چگونه باعث جلوگیری از بروز برخی از مشکلات می شود.

کفپوش پی وی سی چیست

این نوع کفپوش توسط یک مخترع آمریکایی به نام والدو سیمون در سال ۱۹۱۲ میلادی اختراع شد. ماده ی PVC حاوی هیدروژن، کربن و کلر می باشد که در فرایند پلیمریزاسیون تولید می شود. کفپوش PVC که مخفف Poly vinyl chloride است در واقع یک نوع ماده ی پلاستیکی و پر کاربرد از مشتقات نفتی می باشد.

این مدل کفپوش ها بسیار مقاوم و در عین حال دارای انعطاف می باشد. به طور کلی این کفپوش ها از دو لایه متشکل شده اند که یک لایه به نام فیلم که همان لایه اول بوده و رنگ را به وجود می آورد و لایه ی دوم به نام لایه pvc است. البته در برخی از مدل های خوب و مرغوب لایه ی دیگری به نام UV برای محافظت از سطح رویی در مقابل نور خورشید و باعث ثبات رنگ آن در مقابل نور خورشید می باشد، وجود دارد.

کفپوش پی وی سی چیست

 

اجزای سازنده ی کفپوش PVC

مورد دیگری که می خواهیم به آن بپردازیم اجزای سازنده ی کفپوش PVC می باشد.کفپوش ها اصولا در ابعاد مستطیل شکل با عرض ۱۰ سانتی متر و طول ۹۰ سانتی متر ساخته می شوند. ضخامت این کفپوش ها ۲ سانت و ۳۳ میلی متر می باشد و در طرح های چوب مانند در اختیار بازار و عموم قرار گرفته می شود.

در کفپوش ها عاملی که باعث افزایش استحکام مکانیکی و دوام کفپوش می شود، لایه ای محافظ از نوع عاجدار و ساده بر روی کفپوش قرار می گیرد. در مدل عاج دار، برجستگی های کوچکی وجود دارد که مانع از سر خوردن اجسام بر روی کفپوش می شود. نمونه ای از کفپوش های عاج دار عبارتند از: طرح برجسته، گرانیت و …

اما در طرح گرانیت کفپوش ها کاملا به شکل PVC در طرح های چوب و پارکت هستند که از یک لایه ی منسجم و منعطف تشکیل شده اند تا به راحتی در کنار یکدیگر قرار بگیرند و از باز شدن درز آن ها جلوگیری کند.
لایه ی دیگری وجود دارد به نام دکوراتیو؛ که لایه ای است به شکل چوب و پارکت به ضخامت ۱۲ میکرون.
در اینجا می خواهیم انواع لایه های کفپوش و کاربرد آن ها را می خواهیم شرح دهیم:

اجزای سازنده ی کفپوش PVC

• لایه ی UV
این لایه همان طور که اول مقاله گفتیم، لایه ی محافظ سطح کفپوش در برابر عواملی همچون نور خورشید می باشد.
• لایه ی پوششی
این لایه در کفپوش باعث ایجاد مقاومت کفپوش می شود.
• لایه ی طرح
این قسمت از کفپوش، لایه ی چاپ شده و مدل آن می باشد.
• لایه اصلی
این لایه اساس و پایه ی کفپوش می باشد که همان مواد PVC است.
• لایه ی زیرین کفپوش
این لایه در زیر کفپوش قرار می گیرد و باعث جلوگیری از تاب خوردن و لق زدن آن می باشد.

خصوصیات و ویژگی‌ های کفپوش پی وی سی PVC

برخی از ویژگی های کفپوش های PVC به شرح زیر می باشد :

این مدل کفپوش ها از نظر اقتصادی مقرون به صرفه می باشد و برای افرادی که هم به دنبال زیبایی و هم کیفیت می گردند و قیمت کار نیز برایشان مهم است این گزینه می تواند مورد خوبی برای انتخاب باشد.
کفپوش ها سریع و آسان نصب می شوند و همین خصوصیت باعث می شود که در زمان صرفه جویی کرد و کار های شما سریع تر پیش رود.

کفپوش ها بر خلاف پارکت و چوب، ضد آب هستند.

یکی از معضل های همه افراد به خصوص خانم ها تمیز کردن محیط می باشد؛ که کفپوش ها یک خوبی که دارند، تمیز کردن آن ها آسان بوده و کم تر وقت شما و انرژی شما را می گیرند.جالب اینجاست که کفپوش های PVC بر خلاف کفپوش های دیگر احتمال شکستن وسایل در اثر برخورد با آن ها تا حدودی کم تر است.

به دلیل برجستگی های کوچکی که بر روی آن ها است و ابتدای مقاله خدمت شما عرض کردیم، خطر لیز خوردن و برخورد به زمین بسیار کم تر می باشد.کیفیت این کار و دوام آن بالا می باشد و باعث می شود شما مدت زمان زیادی از ان استفاده کنید. این مدل کفپوش ها مناسب انواع مکان ها از جمله مسکونی، اداری، تجاری و… می باشد.
تنوع در رنگ و طرح این مدل کفپوش ها بالا می باشد و شما می توانید طرح دلخواه خود را به راحتی انتخاب کنید.مقاوم در برابر ضربه و ساییدگی هستند.دارای عاج می باشد. همان برجستگی هایی که در ابتدا برای شما عزیزان عرض کردیم.

کفپوش PVC در کجاها قابل نصب می باشد؟ مکان های مورد استفاده ی کفپوش pvc

از مهم ترین موضوع هایی که در زمان خرید کفپوش PVC باید به آن توجه کنیم این است که آیا این کفپوش مناسب محل مورد نظر ما هست یا خیر؟
این کفپوش ها از نظر مقاومت بسیار بالا می باشند و امکان نصب ان در بیشتر اماکن وجود دارد.
مکان هایی همچون خانه ها، از پذیرایی تا حمام را می شود از این کفپوش ها استفاده کرد؛ همچنین در مکان های تجاری و اداری نیز می شود از آن ها استفاده کرد.
اما توجه کنید در مکان هایی که کفپوش در معرض نور مستقیم خورشید است، نصب آن ها خوب نیست زیرا به مرور زمان جلوه و رنگ خود را از دست می دهد.

خصوصیات و ویژگی‌ های کفپوش پی وی سی PVC

انواع کفپوش های مورد استفاده در مکان های ورزشی

اسم ورزش که آورده می شود همگی ما به یاد جنب و جوش و سلامتی میافتیم. در اینجا می خواهیم کفپوش Pvc که در انواع مکان های ورزشی استفاده می شود را نام ببریم که هر کدام دارای ویژگی های خاص می باشند تا از سلامتی ورزشکاران محافظت کنند.

برای خرید کفپوش پی وس سی اسپاد کلیک کنید.

کفپوش سالن ورزشی

در این نوع قسمت های ورزشی که فضای بسته می باشد از کفپوش های PVC استفاده می شود. این کفپوش ها کاربرد های بسیاری دارند و به همین علت استفاده از ان ها بسیار متداول است.

از این نوع کفپوش ها در مکان هایی از جمله کفپوش زمین بسکتبال، کفپوش سالن بیلیارد، کفپوش فوتسال و کفپوش سالن والیبال استفاده می شود. این نوع کفپوش ها پوششی لاستیکی یا پی وی سی با سطح زیری از جنس فوم ای وی آ دارند و بسیار محکم هستند و برای ورزش مفید و مناسب می باشند.

کفپوش سالن ورزشی

 

کفپوش PVC ورزشی در ضخامت های گوناگونی از ۲ میلی متر تا ۸ میلی متر وجود دارد و در رنگ های متنوعی متناسب با ورزش های مختلف ارائه می شود. اصولا پیشنهاد می شود که برای ورزش هایی همچون فوتبال و والیبال کفپوش هایی با ضخامت بیشتر استفاده شود و ورزش هایی که انسان برخورد زیادی با زمین ندارد ضخامت کم تر استفاده شود.
سایر کفپوش ها نیز وجود دارند که در بخش های دیگر ورزشی مورد استفاده قرار می گیرند. مانند چمن مصنوعی، تاتال و …

برخی از مزایای کفپوش پی وی سی PVC

شست و شوی آسان

کفپوش های PVC ضد آب هستند و لازم نیست از ریختن آب بر روی آن و یا خیس شدن آن نگران باشید. همچنین برای تمیز کردن این نوع کفپوش ها، مثل پارکت نیاز به محلول شوینده ی خاصی نیست.

برخی از مزایای کفپوش پی وی سی PVC

مقاومت بالا

موادی که در این نوع کفپوش ها به کار رفته است باعث دوام و مقاومت بالای آن شده است و سبب شده در برابر خش و خط مقاوم باشد؛ این کفپوش ها مناسب فضا های پر رفت و آمد و همچنین مناسب افرادی است که حیوان خانگی دارند.

ماندگاری بالا

این مدل کفپوش ها برخلاف پارکت های چوبی و لمینت ها، ماندگاری بالایی دارند که مدت زمان عمر ان ها حدود ۲۰ سال می باشد.

سریع نصب شدن

این کفپوش ها به دلیل سبک بودن به سرعت جا به جا می شوند و نصب می شوند.

مزایای کفپوش پی وی سی PVC

 

سخن پایانی:
در این مقاله به راهنمای خرید کفپوش pvc و مزایا و ویژگی های ان در مکان های مختلف از جمله سالن ها و زمین های ورزشی پرداختیم. می دانیم که سلامتی و امنیت حرف اول را می زند، و انتخاب گاهی دشوار خواهد بود؛ هدف ما از مطالب این مقاله کمک و راهنمایی به شما عزیزان بود. امیدواریم مفید بوده باشد.
با تشکر از نگاه زیبایتان.

5/5 - (1 امتیاز)

گروه تولید محتوای اسپادمشاهده نوشته ها

گروه تولید محتوای اسپاد از کارشناسان مجرب حوزه تولید محتوا در مورد کفپوش ها و لوازم ورزشی تشکیل شده است.اگر سوالی برایتان پیش آمد، میتوانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و ضمن مشاوره از خدمات و محصولات اسپاد استفاده نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *